Now showing 1 - 3 of 3
No Thumbnail Available
Publication

The Academy and the Link with Society: The Case of Business Administration, Indoamérica. Ecuador

2024 , Núñez Torres, Gabriel , Morales Molina, Tania , López-Samaniego, Christopher

The projection of the University towards Society acquires its significant relevance in the search for a higher education with social responsibility, pertinent and with relevance in the formative system of the substantive functions between teaching, research and liaison. The objective of this research is to highlight the main problems of the associations in zone 3 of Ecuador, given its importance in the learning process that allows the insertion of knowledge with social experience. The methodology will incorporate an exploratory descriptive type of research with the participation of sixth semester students of the academic period A23 of the Business Administration career, Universidad Indoamérica Ecuador, through a NEXUS 4D diagnosis, which seeks to collect the necessary information in order to control, improve and detect the shortcomings within the associations. The results obtained showed that the linkage programs and projects have weaknesses in their structuring, since we found problems in the process, the associations do not collaborate with the information, which has led to difficulties in time, in the evolution and development of the work. The document concludes by indicating the fulfillment of the laws and policies of linkage with the community in the Indoamerica University and the performance of the students of the Indoamerica University.

No Thumbnail Available
Publication

The Academy and the Link with Society: The Case of Business Administration, Indoamérica. Ecuador

2024 , Núñez Torres, Gabriel , Morales Molina, Tania , López-Samaniego, Christopher

The projection of the University towards Society acquires its significant relevance in the search for a higher education with social responsibility, pertinent and with relevance in the formative system of the substantive functions between teaching, research and liaison. The objective of this research is to highlight the main problems of the associations in zone 3 of Ecuador, given its importance in the learning process that allows the insertion of knowledge with social experience. The methodology will incorporate an exploratory descriptive type of research with the participation of sixth semester students of the academic period A23 of the Business Administration career, Universidad Indoamérica Ecuador, through a NEXUS 4D diagnosis, which seeks to collect the necessary information in order to control, improve and detect the shortcomings within the associations. The results obtained showed that the linkage programs and projects have weaknesses in their structuring, since we found problems in the process, the associations do not collaborate with the information, which has led to difficulties in time, in the evolution and development of the work. The document concludes by indicating the fulfillment of the laws and policies of linkage with the community in the Indoamerica University and the performance of the students of the Indoamerica University.

No Thumbnail Available
Publication

"Ninis”: Jóvenes que no estudian ni trabajan. Estudio situacional sobre publicaciones científicas a nivel mundial

2024 , Maité Priscila García-Rubio , López-Samaniego, Christopher , Paulina de los Ángeles Ponce-Villacís , Catalina Alexandra Silva-Ordóñez

Introducción: El estado de alerta que han generado los “ninis” en las últimas décadas no solo está relacionado con el hecho de que es una cifra que ha venido incrementando por el pasar del tiempo, puesto que las consecuencias de la inactividad por parte de estos jóvenes conducen tanto a niveles agregados como de orden individual, en el corto y mediano plazo obligando a los gobiernos de todo el mundo tomar decisiones urgentes. Metodología: Se llevó a cabo una revisión documental sobre la producción y publicación de trabajos de investigación referentes al estudio de las variables, desocupación Juvenil, educación y empleo. El propósito del análisis bibliométrico propuesto en el presente documento, fue conocer las características principales del volumen de publicaciones registradas en base de datos Scopus durante el periodo 2018-2024 con respecto al estudio de las variables anteriormente mencionadas, logrando la identificación de 434 publicaciones en total. La información suministrada por dicha plataforma fue organizada mediante gráficos y figuras, categorizando la información por el año de publicación, país de origen, área de conocimiento y tipo de publicación. Una vez descritas dichas características, se referencia, mediante un análisis cualitativo, la postura de diferentes autores frente a la temática propuesta. Resultados: Dentro de los principales hallazgos realizados por medio de la presente investigación, se encuentra que Reino Unido, con 50 publicaciones, fue el país con mayor producción científica registrada a nombre de autores afiliados a instituciones de dicha nación. Conclusión: El área de conocimiento que mayor aporte hizo a la construcción de material bibliográfico referente al estudio de la desocupación en la población juvenil fue Ciencias Sociales con 282 documentos publicados, y el tipo de publicación que más fue usado durante el periodo señalado anteriormente fue el Artículo de Revista que representan el 83% de la producción científica total.